NHL 07 Rozhovor s Ericem Chartrandem
NHL 07 Rozhovor s Ericem Chartrandem
Rozhovor díky Asabimu s Ericem Chartrandem o NHL 07 Current Generation:
V čase kdy se mluví hlavně o next-gen verzi hry, jaké jsou ještě výzvy které vás ženou vytvořit dobrou current-gen. hru ?
Hokejová hra, bez ohledu nato, na jakou platformu se dělá je pořád hokejová hra. Takže je pořád co zlepšovat. Myslím, že vytvořením tzv. Skill stick revolution jsme dosáhli něčeho velice zajímavého. Zjednodušeně řečeno můžete přihrávat na své spoluhráče za vámi nebo do jakéhokoli směru bez toho aby jste měnili směr svého pohybu. Způsob přihrávek je teď velice jednoduchý a rychlý. Objevili jsme, že hra se takto stává více týmovou a využíváte sílu celého týmu. Předtím by jste přebruslili kluziště zdola nahoru, udělali 1 - 2 přihrávky a vystřelili. A váš soupeř by udělal to samé proti vám. Bývávalo to jako basketbalový zápas.
To je dobrá myšlenka. Hokej je týmová hra, ale v hokejových hrách je možné často přebruslit celou soupeřovou obranu. Jak se vám teda povedlo implementovat do hry tuhle ,, týmovou hratelnost resp. spolupráci ,, kterou jsme často v hokejových hrách neviděli ?
Jsme spokojeni, protože to je právě směr kterým se skutečná NHL ubírá. Tým který nám to tento rok ukázal byl Buffalo Sabres, skutečně bojovný tým od kterého nikdo neočekával že dojde tak daleko bez velkých jmen. Začali hrát poziční hru na mnoho krátkých a rychlých přihrávek, s ohromnou mladickou energií. Když jsme hráli NHL 07, připadalo nám to jako: ,, Sakra, tohle je jako když hra Buffalo Sabres ,,.
Přímo se vám nabízí udělat množství přihrávek na správnou pozici. Takže už nemáte důvod bruslit s obráncem po ledě, takže přihráváte puk na své útočníky aby ho vyvezli. Týmová hra je speciálně důležitá u přesilovek a oslabení, kde puk lítá hodně rychle za bránu, na modrou a pak znova za bránu. Nový způsob přihrávek děla rychlé výměny puku hodně jednoduché. Lidé začnou používat obránce při přesilovkách na střely od modré. Nepamatuji se v minulosti, aby jsem v nějaké hře používal takovým způsobem obránce na pokus o střelu a na skórování, jak to dělají lidé v této hře. Myslím že tady jsme něčeho dosáhli.
Když teď koukám na hokej myslím že styl se hodně změnil díky všem těm mladým talentům. Je to rychlejší jako před deseti lety, speciálně s novými rozměry kluziště a novými pravidly. Jako se to projeví na hokejových hrách ?
No, projevuje se to rychlou hrou, protože puk se pohybuje hodně rychle. Hra je víc o správné pozici. Posunutím modré čáry se zvětšila útoční zóna. Tím se hra samotná stává jakousi jinou. Hráč přijde na modrou, odpálí puk a rychlý bruslař se snaží přebruslit obránce. Jeden z mých oblíbených mladíku je Patrice Bergeron s Boston Bruins a on hra právě tímto způsobem. Snaží se nají energii aby protlačil puk do zóny, a to samé dělá i Ovechkin. Tihle nový kluci ukazují, že když se chce vyhrát puk musí lítat z hokejky na hokejku. A znova, to je to co Buffalo Sabres tento rok dělali. A když Hurricanes začali hrát jako Sabres, začali vyhrávat. Museli se adaptovat na nový styl hry, který do ligy donesla ,, mladá krev ,,.
V lize je ale hodně hvězdných hráčů, někteří mladí hráči vyčnívají nad zbytkem, jao se tito hráči v NHL 07 liší ?
Používáme 6 typu ikon: power forward, the scorer, the sniper, the offensive defensemen, the defensive defenseman a playmaker. Pro každý typ bude svítit nad hlavou jemu vlastní ikona. Toto skutečně pomáhá lidem který hrají hokej, ale neví jak hrát videohru. Stejně to pomáhá lidem který umí jak na videohru, ale nehrají skutečný hokej.
Mnoho nových hokejových her se soustředí na ofenzivní inovace a přihrávky. Co přinášíte ke bránění ?
Z hlediska AI a ovládání jsme si hodně posvítili právě na obranu. A to z mnoha důvodů. Když se koukáte na hokej v televizi, vidíte že je hodně obtížné přejít modrou čáru bez toho aby hráč ztratil puk. Obránce vás prostě zablokuje. Takže v naši hře je teď hodně těžké kličkovat doleva, doprava, projít jen tak obranou a dostat se do situace sám na brankáře. Teď musíte úplně změnit styl své hry a dát si záležet na strategii a taktice.
Pokud jde o ovládání, tak hra tělem je na pravém analogu, kterým můžete pohybovat do úhlu 360 stupňů a přitom neměníte směr svého pohybu. Když do vaši zóny bruslí soupeř, použijete široké možnosti na pravém analogu na to aby jste ho zablokovali. Chce to ale kapánek zručnosti, nemohli jsme to udělat až moc účinné, ale každopádně i se šikovným útočníkem bude pořád velice obtížné dostat se do zóny pokud tam bude stát výborný obránce. Tímhle jsme zredukovali množství hitů. Každá hokejová hra trpí výskytem množství hitů. ( speciálně NHL 06 pozn. překladatele ). Teď tuto hru tělem, která je efektivnější jako tvrdé nárazy ( hits ), využívají lidé častěji a množství nárazů ( hits ) klesne na 30 za zápas, místo 60, 70 nebo někdy 100 jak tomu bývalo. Hra by tak měla být mnohem zajímavější.
Minulý rok přinesli 2K Sports inovaci v podobě tzv. CREASE CONTROL pro brankáře ( Poprosil bych bližší specifikaci od docenta Jokera - poznámka překladatele * ). Nad jakými inovacemi přemýšlíte v souvislosti s ovládáním gólmana ?
Když jsme viděli co dělala konkurence, minulý rok, měli jsme to za dobrý nápad ale je to pořád v plenách. Jestliže chceme jít touto cestou, potřebujeme vyvinout plnohodnotnou funkci a my jsme měli hodně práce na jiných věcičkách a rozhodli jsme se toto téma odložit na příští rok. Máme jisté nápady, ale nechtěli jsme dělat násilím něco co by bylo podobné jako má konkurence, jen proto že to tam mají oni ( 2K) do té doby pokud nebudu mít ten správný nápad a dobře ho zrealizuji.
Ale pokud mluvíme o gólmanech, změnili jsme jim animace pohybu, takže se pohybují teď omnoho blíž realitě. Umělá inteligence gólmanu se změnila zajímavým způsobem: upravili jsme gólmany aby mohli dostávat góly z určitých typu střel. Asi se vám to vidí divné, a říkáte si že jsme je mněli upravit právě aby chytali lépe. Ale má to svůj účel. Všimli jsme si při hraní videoher, že když si zvyknete na střílení gólů jedním způsobem, už nezkoušíte dávat góly jiným způsobem. Takže jsme se snažili omezit jeden z nejčastějších způsobů střílení gólů: onetimerů. V 06 jsme měli mnoho nepravděpodobných one-timerů jako bekhendový, nebo mezi nohy. Takže jsme to upravili aby to bylo víc o realitě. Není to lehké, ale teď se dá dát krásný gól obráncem od modrý čáry a pod. Takže teď už hráč který používal hodně onetimery, začne přemýšlet trochu jinak. Když dáte úplně jiný gól jako jste dávali dosud bude to pro vás veliká satisfakce, že góly se dají střílet i jinými způsoby. Když budete hrát přesilovku a po sérii přihrávek to umístíte do rohu brány, to bude satisfakce! Zkrátka v některých případech bude hrozně těžký skórovat, v jiných to půjde snadněji - jako v reálním hokeji.
Bude NHL 07 poslední current gen. hra ?
Těžko říci. Zítra se to může změnit. Ale pokud by se pokračovalo, máme stále spoustu nápadu kam tuto hru ještě posunout.
publikováno na www.cznhl.com
nhl
(karabelly@zoznam.sk, 5. 3. 2008 19:59)